
Japo Ohjelmistot – tukee asiakkaan kasvua ja liiketoiminnan muutoksia
Suurempi ohjelmistoprojekti pitkäaikaisten yhteistyökumppanien yhteistyöllä on saatu päätökseen, ja sekä Japo Ohjelmistoilla, että Ruukki Constructionilla on aihetta tyytyväiseen hymyyn.
Kun Ruukin liiketoimintamalliin tuli muutoksia, uudenlaisen toimintatavan sujuvoittamiseksi tarvittiin myös kokonaan uusi ohjelmisto.
Uutta ohjelmistoa lähdettiin räätälöimään täysin Ruukin sekä sidosryhmien tarpeisiin. Jo vaatimusmäärittelyssä painotettiin uuden ohjelmiston toimivuutta loppukäyttäjän näkökulmasta, jotta se olisi mahdollisimman selkeä ja käyttäjäystävällinen.
“Ohjelmisto räätälöitiin alusta alkaen loppukäyttäjää ajatellen. On palkitsevaa saada sidosryhmiltä niin paljon positiivista palautetta, jossa juuri nuo tavoitellut ominaisuudet korostuvat”, kertoo Ruukilta
Valtteri Rajala

Ruukin ohjelmistoprojektissa tekemisen meininki
Molemmat sekä Japo, että Ruukki toteavat, että ohjelmistoprojekti pysyi sovitussa aikataulussa ja oli kaikin puolin onnistunut. Ripeän etenemisen ja aikataulussa pysymisen mahdollisti se, että molemmat osapuolet olivat todella sitoutuneet yhteiseen projektiin sekä tavoite- aikatauluun. Heti alkuun molemmissa taloissa nimettiin projektiin juuri oikeat avainhenkilöt.
“Koko ohjelmistoprojektin ajan pidimme asiakkaaseen säännöllisesti tiiviistä yhteyttä. Tiiviin ja säännöllisen yhteydenpidon ansiosta tarvittavat päätökset saatiin nopeasti hoidettua pois alta ja päästiin heti hommassa eteenpäin.” Jukka Salmenautio Japo Ohjelmistoilta kehuu Ruukin sitoutumista projektiin.

Räätälöity ohjelmisto tukee asiakkaan liiketoimintaa
Kuten tässäkin ohjelmistoprojektissa, yrityksen on lähes aina järkevämpää ottaa käyttöön juuri sen tarpeisiin ja toimintoihin suunniteltu ohjelmisto, kuin lähteä muuttamaan omaa toimintaansa kankean valmisohjelmiston vuoksi. Japo Ohjelmistoilla on kokemusta ja referenssit useilta eri toimialoilta. Kun ohjelmistotalo tuntee asiakkaansa bisneksen ja toimintatavan, osataan lähteä kehittämään ohjelmistoa ja tarjoamaan juuri oikeita ratkaisuja liiketoiminnan sujuvoittamiseksi.
”Välttämättä asiakas itse ei osaa ajatella käytetäänkö ohjelmistoratkaisun ympäristönä Azurea, jotain muuta pilvipalvelua vai toteutetaanko ohjelmisto Japon omaa kotimaiseen ja paikalliseen palvelinympäristöön (PaaS). Meidän tehtävämme on tarjota asiakkaan liiketoimintaa tukevat ohjelmistoratkaisut ja -palvelut, jotta asiakas voi keskittyä omaan ydinbisnekseensä.”
Jukka Salmenautio, Japo Ohjelmistot